Utekväll, planering av midsommar... Åhus :s

Igår var vi på Locatelli, jag, K, M och M. Vi drack Rosé, det är ett måste på försommaren! Ja, hela sommaren... Jag höll mig dock till vitt, Båstad satte sina spår för mig när det kommer till Rosé. Vi hade riktigt trevligt, och det är så kul att umgås då det inte blir lika ofta sen M har satsat på karriären framför Avenyn :p

Efter några glas började snacket om sommaren som väntar.. Båstad är redan klart på planeringslistan, men innan dess kommer midsommar. Jag och K tog huvudlöst intiativet till att återuppleva förra midsommar, men denna gång med ännu fler människor bjudna än i våras då festen ägde rum i Lysekil, i mitt barndomshem. Alltså, vi skickade ut inbjudning sms till ca 40 pers igår :s Förra året var vi ca 35, men då var min brors vänner med också... De lägger beslag på huset varje midsommar och har gjort så de senaste 5 åren. Men nu ska tydligen mina och K -s 40 vänner få plats me! Hur fasen ska det här gå till?? Förra året var det lugnt då vädergudarna stod på vår sida och vi kunde vara ute i trädgården, men kommer solen skina över oss i år med? Kanske borde man höja ett varningens finger över att messa ut inbjudningar i onyktert tillstånd!

Vad som också kom på tal är vansinnighets ideén om Åhus! K har tillsammans med C planerat för att dra ihop ett lag och åka ner på beach-handboll tuneringen. Det låter väl kul, om det inte var för att jag aldrig hållt i en handboll, och än mindre spelat! Kommer ju göra mig till totalt åtlöje under denna turnering. Och vad som är ännu värre är att jag kommer få skit för varenda misstag som begås där ute på planen!
Det befinner sig nämligen på detta vis att K och C lockar med att det ska vara en supa/oseriös/skit samma turnering, men jag känner dom här tjejerna och deras vinstlystnad. I samma stund som matchen sätts igång blir deras ögon röda, de frustar och i hjärnan hägrar bara ett ord - VINNA!! Jag vet detta, då jag blivit hackyckling på volleybollplanen ett antal gånger! Själv vill jag bara känna känslan av ett lag, gemenskapen, det gemensamma målet, acceptansen. Men det är skitsnack hos mina kära vänner, de vill se VINST.

Ska försöka förhandla till mig en plats som "waterboy"... det är enda stället som som jag passar in på i sammanhang som innefattar boll. Igår hörde jag hur K pratade med M och sen C över telefonen om 80-tals tema. Vi ska ha stringbodys och spela "Call on me" låten under våra uppvärmningar. Jag tänkte att jag kunde utöka mitt ansvarsområde utanför vattenregionen till att också var den som hjälper till med att tuppera hår och kanske hålla i lite aerobics inspirerade uppvärminingar...

Ja fortsättning följer.... men min poäng är att jag inte under några omständigheter går på snacket om att "vi kommer inte bli arga på dig.. det är en oseriös turnering" snacket!

Puss på er brudar, love you ;)

Kommentarer
Postat av: din sis:)

Fatta vilken härlig sommar vi kommer ha:)
Längtar såååå mycke!!!!!jag lovar att inte skälla på dig om du spelar,hihi...love you sis,
pusssss

2007-06-01 @ 21:41:29
Postat av: Cut

Mmm, det blir det garanterat :P Ska bli så nice såååå! vi får se på det där om spela - inte skälla- men.. haha
kärlek och pusssar

2007-06-03 @ 10:48:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0