Galenskap!

Jag vet att jag för inte särskillt många dagar sen utgav löfte om att aldrig mer svika en utgång, men trots detta var jag inte med ute igår :S

Men det finns orsaker till det! Och de ger absolut tillstånd till att va hemma. eller??

Mina vänner är dock envisa och ihärdiga, och i ett försöka att undvika kontakt med dem under kvällen igår lämnade jag mobilen hemma. Tror ni att det gjorde någon skillnad? Nä nä... de tog reda på nummret till mitt sällskap och trakasserade honom istället. Vi försökte ha en mysig kväll, men K tillsammans med bebisarna (kallar dom bebisar för att de är så unga, hihi) hade helt andra planer för min del. Telefonen hoppade från hand till hand och löd:

N säger - Asså Du måste komma ut ikväll annars börjar jag gråta! Du måste!
Jag svarar - Jo jag vet.. men det får bli en annan kväll
N insisterar - Asså Du måste komma nuuuue!
-Mmm... låter jag tillbaka
N fortsätter - Asså vi vill så gärna att du ska komma nu, skit i H du kan väl komma nu!
- Men jag är inte i stan nu, och har fula mjukis på mej. svarar jag med en snäll röst och hoppas N förstår
- Asså, vi älskar dig och du måste komma nuue! Asså snälla då! Asså det spelar ingen roll vad du har på dej du e läcker endååe!
- Jo, men så säger ni bara för att ni gillar mej.. svarar jag
-Asså kom då! S e så full så vi försöker smita från henne och jag ska hångla med K, vi e ihop nu!

K tar över telefonen
- Du e min bästa bästa vän ju, kan du inte komma nu? Å duu.. jag ska hångla med N, vi är ihop!
- Men då behöver du ju inte mig nu ju!  säger jag men hörs knappt av allt skrik som är i andra sidan luren..
K viskar... - Du M spyr ut genom taxin, hihihi -Hör du eller, hon spyr, hihi ut ur taxin!
-Mmm K jag hör...

Vid det här lagret har jag helt tröttnat på fyllesamtalet, jag skäms lite inför mitt sällskap hur de håller på och försöker avsluta.. Då tar N luren igen

-Asså, kom då!!!! Jag börjar gråta om du inte kommer! Du e ju så bäst bara.. och du vet du! S är så full så vi försöker smita från henne!
-Jo gumman du e med helt underbar, mmm jag hörde det om S. svarar jag N

K tar luren...

-kan du inte komma dåååå! Snälla! Du e min bästa bästa vän! Och du... M spyr ut genom taxin, hör du eller? hon spyr ut genom taxin.. hihihi
-Mmm, jag hörde det baby... svarar jag K

N tar luren...

-Asså gumman kom nu då! snälla! jag börjar gråta om inte du kommer, snälla då! skit i att va hemma med H, va med oss. Vi har så j-a ball! Alltså jag och K ska hångla sen... vi är ihop!
- Mmm, sötis jag hörde det..

H tar över luren en stund och pratar med tjejerna.. jag får vila mina öron...

N vill prata med mig igen..
-Asså vi har så j-a ball alltså, snälla då kan du inte komma! Vet du, jag och K är ihop och vi ska hångla!
-Jaaaa det ska vi skriker K i bakgrunden!!!!!!!!

5 min.....

Samtalet har inte över huvud taget ändrat karaktär, utan N fortsätter att säga asså innan varje mening och K fnissar och skrattar om vartannat över M som spyr.

Äntligen bryts samtalet och jag tänker tyst för mig själv, "shit det är ju så det är när vi är ute.. kunde lika gärna varit jag" Och även om jag skämdes åt de andras vägnar så kunde jag inte låta bli att känna mej sååå avundsjuk att jag inte var med mina tjejer! Hur kommer det dig? Finns det en inre önskan av att göra bort sig och bete sig hur primitivt som helst?

Efter 2 minuters reflektion ringer det igen....

Om du läser den här texten från början igen så vet du exakt vad som blev sagt i detta samtal! exakt! det var en total härlig upprepning!

Och vill bara säga! I love you girls!! Ni e dom roligaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0