Krossa myten!

Härmed ska jag krossa myten om att tjejer ska spela "svåra" för att få killen de är intresserad av. Det finns nämligen en mycket nära vän till mig, som gick emot alla regler då hon skulle få sin kille... Låt mig berätta:

KL är en snygg tjej som är oerhört målmedveten, när hon vill ha någonting så ser hon till att få det. Vare sig det handlar om karriär eller i det privata. Hon är tjejen killarna vill ha men avskyr på alla sätt killar som hänger sig efter henne, och hon har råkat ut för det fler gånger än vad vi kan räkna till (nästan). Killar blir som besatta av henne, de ringer henne, smsar, följer efter henne.. ja i stort sett allt för att få va i hennes närhet.  Men hon avisar bestämt alla sådana ansträngningar.

En natt befann hon sig på en av Avenyns uteställen, hon har ett ställe där hon alltid hamnar. Och denna kvällen var som andra lik förutom att hon lagt märke till den charmige bartendern som hon nu inte kunde slita ögonen ifrån. Bartendern uppmärksammade de stora blå ögonen som tittade längtansfullt efter honom och gav ett leende som gensvar. Detta skulle han aldrig gjort, för nu var han fast i KL-s hjärta och hjärna...  KL skulle bara ha honom. det fanns inget som skulle hindra henne i detta! 

Det började med samtal... oavbrutna samtal från KL-s sida där hon knappt lät bartendern servera andra, hon ville ha hans totala uppmärksamhet. Men bartendern var rutinerad och ej nybörjare på området, så han slingrade sig lätt undan utan att vara otrevlig. Kvällarna blev en, två, tre ja flera i antal, och varje kväll var den andra lik. KL tog plats i baren och försökte ha "dejt" med bartendern som inte hade dejt tillbaka utan skötte sitt jobb..

KL insåg att hon var tvungen att försöka få dejta honom på annan plats än hans arbetsplats så hon tog sig frimodigt an att fråga
- Kan inte vi träffas någon dag?
-Nej jag jobbar så mycket.. fick hon som svar

Nu var det en ny kväll, en mer berusad.. nej ett mycket berusad kväll för KL. Nu var hon inte längre lika anständig och frågorna blev mer av den ärliga sorten;)
- När slutar du?
-Vid 6-7 tiden, beror på hur lång tid det tar att stänga. fick hon som svar
-Ska vi ses då? blev nästa fråga
-Nej, jag e nog väldigt trött.. 
-Men jag kan ta ditt nummer, så kan jag ringa och se om du är trött eller inte sen?
-Nää, jag kommer nog vara trött..
-Men va f-n vi kan väl bara ligga med varann?

Svaret på sista frågan blev ett snällt leende, ett sånt leende som säger -Nej, jag tror inte det... KL var frustrerad, hon var desperat, hon förstodd ingenting!?? Men skam den som ger sig, nästa helg var hon där igen. Hon bad nu bartendern att åtminstonde överväga att ta med henne hem för natten, hon vädjade. Men resultatet kvarstod, hon fick gå hem ensam.

Kvällarna blev fler i antal, försöken lika så... -Snälla! -Men joooo! -Du behöver bara ligga där..-Snälla då? Men nope.. inte blev det som hon ville oavsett förslag eller förhandling.

Nu var det dags att gå till seriös handling, KL kände ägaren av krogen som bartendern jobbade på, och klockan 05 vid stängning ringde hon upp ägaren och bad om bartenderns nummer. Ägaren lämnade fundersamt ut nummret, fanns inte så mycket att välja på från hans sida. Plötsligt hade KL ett helt nytt läge, nu kunde hon terrorisera bartendern inte bara på arbetsplatsen utan även över telefon! Åtskilliga sms KL skickade blev aldrig besvarade. Och bartendern fick ett och annat fyllesamtal som han vänligt stod ut med...

Månader hade gått och slutligen en natt gav han upp och KL fick följa med hem efter stängning. Efter den natten blev det fler nätter då KL var sällskap hem efter stängning.. Efter en tids "velande" blev de ett par. Och idag 4 år senare har det ett förhållande jag kan avundas. De är två så otroligt underbara människor, och de får mig alltid att känna mig välkommen i deras gemensamma hem. Så nu hoppas jag att jag krossat myten om att man som tjej inte ska aktivt arbeta för det man vill ha! Den som kämpar vinner!

(Vill dock tillägga att KL inte rekommenderar att göra som henne om man vill ha en viss kille. Men då jag ser resultatet hon fick kan jag nog nästan hävda motsattsen ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0