Tenta och Tvätta

Mysigt igår :) Blåbärspaj, mums :P

Kom till lägenheten för en halvtimma sen, sov i hans säng inatt... Och vad väntar den här dagen, jo ett tvättberg och en ej färdigskriven tenta. Bara att ta tag i de båda för börjar känna mig riktigt tjatig nu i mitt ältande om tentan. Men det är faktiskt så här studentlivet ser ut på riktigt. Man har veckor av roande sysslesättning för att sedan bli frihetsberövad i tentatider. Ska bli riktigt skönt med sommar snart!

Vad som också följer tentaskrivande som ett brev på posten är fixeringen av mat. Man funderar på när man ska äta, vad man ska äta, om man är hungrig eller bara sugen, kaffe eller te, saft eller vatten... ja det mesta som berör mat. Man springer mellan datorn och kylskåpet som tävlar om ens uppmärksamhet. Åt frulle för 20 min sen, och har redan varit i köket två gånger för att fundera över vad det ska bli för lunch. Hur kommer det sig att man blir så primitiv?

Dags att dra ut sladden till nätet nu om jag ska komma någon vart idag, har redan bestämt med K att vi ska ses sen så vill bli färdig! Eller iallafall känna mig riktigt nöjd över dagens insatts.. Så ciao!!

(ps. fick precis mess av M om utgång ikväll.... Nivå :P låter farligt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0