Kvinnligt och manligt..

-"Jag skulle vilja ha en sån där tvättställning som man kan fälla ut i lägenheten och hänga tvätten på"... säger jag till H och han svarar med -"Jag skulle vilja ha en inomhuspool". Där har vi tydligen kvinnan och mannens referensramar om vad som skulle underlätta vardagen. Kvinnan vill kunna få undan tvätten medans mannen vill bada. Undrar hur världen sett ut med bara män!? Frågan kan ställas även på följande sett: Vad är en värld utan kvinnor? Inte för att höja min egna insatts i hemmet till skyarna och övervärdera vad jag åstakommer för har en kille som gör mycket, säkert mer än många andra. Men endå är det på något sätt så att kvinnor går in för sitt hem på ett annat sätt en män. I allafall har jag den erfarenheten bland min vänskapskrets. Kvinnor har intiutiva färdigheter om vad som gör ett hem trivsamt men en man måste med livets gång lära sig. Sen kan det bli lika viktigt för en man som en kvinna med ett rent, snyggt och välorganiserat hem. Men just nu har jag ingetdera, har helt tappat lusten för att ha iordning då det endå står flyttkartonger, nyshoppade fullproppande Ikeakassar och ligger tvätt över golvet. Skjuter allt tills flyttstädningen som kommer sluta i ett hästjobb!

Nu ska jag göra vad jag gör bäst i sånna här lägen : Hämta godiset som finns kvar sen imorn och lägga mig framför tv-n för att se först "Bonde söker fru" och sen "Svensson Svensson"...


ciao....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0