Morgontrött

Igår tänkte jag att mer pengar den här månaden hade inte varit fel... därför mailade jag samskolan att jag kan gå in och vika några dagar i veckan. Urbra idé just då! Men shit vad jobbigt det är att ta sig upp ur sängen vid 7.30 när telefonen ringer och man inser att det är vik på gång. Det är det som är tortyren med att vika, när man sover som bäst, sängen är som skönast, vaknar man upp med hjärtat i halsgropen av ringsignalen och förstår direkt - Jag kommer inte att få sova mer idag. Istället har man 25 min på sig att vakna till, äta frukost, göra sig iordning och ta sig till skolan. Väl där slängs man in i verkligheten illa kvickt, inte kan man gömma sig i någon bänk inte! På första parkett, mitt i rampljuset står man och ska styra upp någon form av vettig lektion.

Tur är att jag efter första lektionen har ett hål på ett par timmar, så jag har gått hem nu för att förbereda eftermiddagens lektioner. Där jag ska föreläsa om Riksdagens uppgifter :p

Dags att sätta igång! /Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0