På gång..

Blev en lång sovmorgon för mig och H innan vi blev väckta av att det ringde på dörren av oväntat besök. Ibland blir det inte som man tänkt sig då man går ut;) haha. Fick en stunds sällskap av en av H-s vänner...
Blev iallafall en början på dagen som fick mig att vakna till och sätta mig med PM, opponering och allt som ska göras tills imorn. Har skrivit klart PM:et och läst uppsatsen jag ska opponera på. Nu gäller det bara att skriva ett par sidor av uppsatsen där jag granskat den kritikt.. ush för det där sista ordet. Hatar den hets-stämmning som kan bli på folk så fort det är legitimt att kritisera. Att gräva efter folks svagheter är alltid mycket lättare än att se till styrkor. Ibland blir inte heller kritiken relevant, utan mest ett sätt för att dölja sina egna brister! Ofta är den som hetsar värst den som gör själv sämst ifrån sig. Därför är det egentligen emot min pedagogiska princip... vill se till uppsatsen styrkor i första hand. Men vad man kan tänka på är att inte ta upp oegentligheter, utan hålla sig till vad som kan utveckla/förbättra arbetet.

Nog om detta...

H kom precis hem efter att jag skickat honom på uppdrag, ville att han skulle gå till Gina Tricot och köpa lack taights till mig i storlek S ( är det någon som har sånna men tröttnat? Ge dom till mig i så fall!) Han kom som ni förstår hem utan taights :( De har inte kommit in än, trots att de skulle få ny leverans denna veckan! När ska jag få mig ett par? Kommer ju vara helt otroligt omoderna när jag väl har ett par i garderoben! Väntar 1 vecka till, sen beställer jag dem från nätet! Men då kommer de vara så mycket dyrare än "Ginas"... jaja.

Ska väl sätta igång med den där opponeringen nu, för vill ha tid för att packa det sista ikväll! Ha det :))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0