Hemmafru?

Det är kanske vad jag borde bli... för kan inte annat säga än att det är trivsamt att gå hemma i sina tofflor och plocka. Sov länge imorse, sen åt jag frukost till Malous "efter tio" i sängen. Tog mig upp och satte igång med att skura badrummet, sen gick jag över till disken och köket. När jag var klar där så vek jag in alla kläder vi spridit runt i hallen, och damma. Tog sist fram damsugaren och avslutade med att damsuga hela lägenheten. Så nu är det rent och frächt! Har tagit fram kött ur frysen som jag ska göra en gryta på med vitlök, trattkantareller och massa grädde tills i eftermiddag när H kommer hem. Så det där med att vara hemma på dagarna är inte alls fel - man hinner med mycket! Nu ska jag gå en långpromenad och på vägen hem blir det en sväng in till Ica för att köpa lite tillbehör till min gryta :)

Men lite läsning måste jag hinna med innan kvällen. Har två lektioner om andra världskriget jag måste planera för där ena lektionen kommer handla om - Hur kunde Tyskland bli så mäktigt? och den andra lektionen -Varför förlorade Tyskland kriget? Så behöver göra det så lättbegripligt som möjligt, men utan att begatellisera...

Fick viket imorn! Ska vara med A hela dagen och det ska bli så mysigt :) Längtar...



Hej så länge!

Kommentarer
Postat av: Den som stod bakom ;)

Ni var verkligen sötast igår :) gulliga paret, hihi

2007-10-17 @ 14:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0