Lärarinnan :)

Tungt att gå upp imorse! Jag och H låg kvar några extra minuter för att få kramas lite, men sen fick vi gå upp.. phuu vad jobbigt. Men bästa tipset : Om du är som jag och väljer duscha på kvällen istället för morgonen så är det effektivt att kasta iskallt vatten i ansiktet ett par gånger för att piggna till. Det är inte så värst behagligt, men piggare blir man!
H åkte till sitt jobb och jag kom mig iväg till Samskolan för att vikariera. Har gått som ett smäck idag, bra elever och har haft tur i vad jag skulle undervisa om. Vilket var perception och minne (körde övningen där man ska berätta en historia som sen ska föras vidare och så ser man vad slutresultatet blir -vilket var något helt annat än den ursrungliga historien. Sen pratade vi om hur det verkliga livet påverkas av detta) i psykologi. Sen hade jag samhällsvetenskap och där skulle jag prata om europas omvälvningar på kartan från första världskriget till kalla kriget. Har ju hyfsad koll där, så det gick bra :) Tycker alltid bäst om att ha 3:or, de har så skön attityd! Och man kan ta hjälp av dem i undervisningen på ett annat sätt än en 8:a, där många sitter som frågetecken. 

Är hemma för att käka lite nu, men ska vara tillbaka på skolan klockan 14.30 och vara med på en lektion i historia med min handledare så inga pengar :( Men kanske kunskap :P Sen längtar jag efter att få komma hem och vara med H ikväll, ska bara göra INGENTING :) :)


Ha det bäst alla ni jag tycker om :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0