Under tiden jag väntar..

På att mitt hjärta ska komma hem, så kan jag blogga lite :) Min gryta blev supergod, hoppas H tycker det med. jag har bara smakat på den än så länge, men magen kurrar nu och hoppas han snart står i hallen. Har tänt ljus på bordet, dukat och spelar en mysig gammal skiva.. Får mysa till det lite nu på eftermiddagen för ikväll väntar fotboll med tjejerna och kanske utgång :p Iallafall ska vi dricka vin, och det var längesen man satte ner sin klack på "Soultrain" Nivå :) så vem vet...

Om ni vill testa min gryta så har jag använt följande:
Nötkött (till 2 pers)
En stor gul lök
2 vitlöksklyftor
Vatten ca 5 dl
1 köttbuljong
½ grönsaksbuljong
1 lagerblad
2 msk Kalvfond
morötter
champinjoner
2 nävar torkade trattkantareller

rett av med grädde :)

Nu kom älsklingen! Allt gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0