Tvättberg!!

Varför väntar man alltid in i sista sekund med att tvätta? När tvättkorgen är överfull och man inte längre kan gömma undan tvätten, ja först då bokar man tvättid. Dagen var kommen för tvätt i mängder, klockan 8 masade jag mig upp och tog hissen ner till tvättstugan. Fyy.. Men nu är iallafall fyra maskiner klara, de ska bara torkas, strykas och vikas :( Typiskt är ju också att de ringde från Samskolan och undrade om jag kunde "vicka" idag, men kunde inte riktigt lämna min åtagna uppgift. Utan får helt enkelt inse att förmiddagen inte bara blir tråkig utan jag förlorar pengar också. Jag som behöver pengar till både soffa och eventuell resa.. Jaja, nu behöver jag ju inte köpa nya kläder iallafall - Har ju tvättat!

H gick precis till jobbet och jag sitter här med kurrande mage och vill ha frukost, men jag vill ha mangosmoothi! Och all mango är slut.. Får väl göra några mackor men det känns inte alls lika tilltalande. Nä, får sätta på lite tevatten nu och kila ner och ta hand om den nytvättade blöta tvätten. Lite senare ska J komma hit och fika, det blir mys det :)

Ha en gosig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0