2 nya byxor senare..

Det blev mycket springande i affärer igår, och jag fick tag i ett och annat så som byxor, linne, mascara. En redovisning av plaggen följer:

Beiga chinos från Whyred, är väl den sista med att köpa chinos och trodde inte att jag skulle bry mig om det. Men de är ett bra basplagg - bara att inse. Stod i valet och kvalet mellan st 36 och 38, men det fick bli en 36:a då den såg mer "ordentlig" ut. Den större storleken gav mer intryck av bagiebyxa, och det var inte vad jag var ute efter. Enda nackdelen med 36:an var att den va lite väl tajt över rumpan, men det töjer väl sig :P

Ett par Ralph Lauren jeans, mellanblå med slitningar och utbytbara knappar. Här var ingen tvekan i att pressa sig i ett par så små byxor som möjligt! Haha, det här märket ger en boos för självkänslan 26 -32, känns bra för en vanligtvis 27/28-32. Alltså de är lite stora i storleken..

Ett linne från Monki, med speciell snurrad rygg. Färg = gammelrosa. Det är ett längre linne så kanske kan man använda den som klänning med strumpisar under.

Mascara = Dior show

Jag hoppade över att köpa mormorskängorna jag lagt undan efter att älsklingen tyckte det var världens sämsta idé då jag redan har ett par svart mormorskängor. Man ska helt enkelt inte ha med sig karlar när man shoppar! Men han tyckte det var meningslöst att köpa "dubletter" (han såg inte att det var väldigt olika klack på skorna.. tycker jag iallafall).

En resumé av 3 butiker:

Topshop; Har fortfaranade inte fått iordning i butiken, ser ut som en reahall. dåligt med höstnyheter och man hittar ingenting till min besvikelse :( kanske är det bättre ordning i början på nästa vecka. En parantes - Glöm inte att de har 10% på alla plagg till studenter året om!

Monki; Fina trikåplagg, sköna vardagsplagg - men inga spännande överraskningar.

Solo; Fina plagg från Ralph Lauren, lite fattigt från acne som jag hade velat se mer av (men acnebutiken finns ju ska dit idag)


Fler resumer kommer kanske ikväll, jag och älsklingen ska på stan idag igen. Och så ska Bosse få en regnjacka - han tycker inte om när det regnar :p

det där med bilder.... ikväll kanske ;) 

Kommentarer
Postat av: Anna

Trevlig blogg och lycka till på jakten! Fina bilder också!

2008-08-28 @ 11:47:03
Postat av: me

Tack, gulligt sagt :)

2008-08-28 @ 16:24:42
URL: http://cut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0