Både sällskap, drömmar och träning

Ja igår fick jag till och med rört på mig! Inte något mastodontpass, men 30 minuters tantgympa i torslandahallen gjorde gott. Hahaha. Hängde i och runt torslandahallen igår kväll, kollade på träning (C och K tränade) varför ser det alltid så kul ut för?? Jag sitter där och fantiserar om att jag skulle vara världsbäst, få gå upp på planen och mina kompisar skulle bli alldeles chockade och stolta. Jag skulle få kontrakt, få massa pengar, till slut börja spela med herrar för att jag är så ootroligt bra. Men så vaknar jag till, minnet från Åhus i sommras kommer ikapp.. hmm. Jaja, det får finnas i mina dagdrömmar, där kan ingen ta ifrån mig min talang, mitt proffskontrakt :P Hihihi...

Nu ska jag dricka upp théet här och sen bär det av till skolan. Idag står historieforskning ur genusperspektiv på schemat. Hej hej..

Kommentarer
Postat av: carro

haha linda du e la för goo du.. =)
men en bra vattenflaskpåfyllare e du allt.. =) pöss på dej

2008-02-13 @ 12:06:45
Postat av: me

Ja det är jag typ världsbäst på! haha.. puss

2008-02-13 @ 16:07:49
URL: http://cut.blogg.se
Postat av: Big M

Vad är de jag läser? Behöver jag oroa mig? Är Linda-the new water-on-filler here to stay? Hjälp, jag får nog börja se mig om efter något annat att göra i laget, jag känner mig inte längre behövd. Kanske borde satsa helhjärtat på att ta Carros plats? =D

2008-02-14 @ 09:57:18
Postat av: me

Ja, jag är här för att stanna. Men jag kommer att vara borta vid några tilfällen under våren och då finns chans att gå in och vicka. Kommer även erbjuda pryoplatser, där pryoeleven följer med mig vid 3 träningstillfällen och jag lär upp den. Detta ger en god merit, och kommer definitiv att resultera i erbjudande från andra storklubbar. Anmälan till pryoplats sker här på bloggen, veckor som gäller är 8, 10 och 12.

(Big M -det gäller att visa framfötterna och hålla sig på styva linan, att vara frånvarande innebär att någon mer intresserad får jobbet i sann moderat-anda! ;)

2008-02-14 @ 10:36:00
URL: http://cut.blogg.se
Postat av: Big M

Well, nu är det väl inte riktigt DET som jag är orolig för. Min nervositet ligger mer i hur en sosse ska kunna klara av att arbeta utan att gnälla och klaga på arbetsförhållandena och klara av skillanden mellan att vara spelare och vattenpåfyllare. Kunde inte sagt det bättre själv, sossarna tar jobben medan jag, moderaten, avancerar. OCH, hör och häpna, det har varken med inkomst eller kontakter att göra...kanske något ni borde ha i åtanke? Man har alltid ett val här i livet. ;)

2008-02-14 @ 14:02:17
Postat av: me

Jag kunde inte sagt det bättre själv för det är som du säger MYCKET viktigt för en moderat att hålla SKILLNAD på människor, vare sig i arbetsliv eller föreningar. Det är enligt trogen ideologi så att tanken om att alla behövs lika, ska motarbetas. Jag som vattenflaskpåfyllare ska hållas på mattan, men enligt min mening är tränaren lika viktig som skytten, försvararen lika viktig som materialaren, kanten lika viktig som målvakten. För det är just den inställningen som bildar ett LAG och inte ett gäng individualister. Laget kan åstakomma något, laget är styrkan! I sann sosseanda ;)

2008-02-14 @ 23:06:25
URL: http://cut.blogg.se
Postat av: Big M

Jo men visst. Lika mycket speltid till alla, låt alla få spela, träningsmatch som SMfinal, ingen toppning här inte! Första skottet ska komma från vänsterkanten, andra från vänsternian osv. tills alla i laget har fått skjuta. Finns det mot alla odds någon som inte lyckas lägga mål får denne fortsätta tills han får in bollen, sedan börjar vi om från början så att alla ligger på samma målkvot. Undvik all individuell träning. Helst ska varje träning vara en repetition från föregående, allt för att undvika att någon utmärker sig. Alla ska träna på lika villkor, gammal som ung, smal som tjock, otränad som tränad, rik som fattig, mjukishandbollslirare som
elitspelare, vi vill ju inte ha någon som utvecklas mer än någon annan. Att de som vill bli något inte får chansen har ingen betydelse, i ett lag spelar man inte för att utvecklas individuellt, man utvecklas för att bli en stark grupp. Därför ställer man in matcher och träningar där alla inte kan vara med, då tappar ju någon både speltid och mål, och hur skulle det se ut? Dessutom ska alla spelare få samma möjligheter på planen. Sätt den vänsterhänta högerkanten på vänsterkanten. Låt målvakten få komma upp i anfallen, att målet är tom gör inget, vi är ju ett lag, alla ska jobba hem och försvara. Vid timeout i slutsekunderna får alla spelare göra sig hörda, tränaren är tyst då det är laget som kan åstadkomma komma något, inte individualisten. Vid halvlek kan man till exempel ta ner någon från publiken, någon förälder kanske, denne kan säkerligen lämna bra förslag på hur man ska jobba på för att vinna matchen.
Ja tänk så bra det kan bli i rätt sosseanda, det är nästan så att man har ett komplett handbollslag i division fem, fast i hockeyligan då.

2008-02-15 @ 07:37:38
Postat av: me

Bla bla bla... snälla Big M, du vet ju mycket väl att jag redan har fullt upp med uppsatser den här våren att läsa...

2008-02-15 @ 11:40:08
URL: http://cut.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0