Välj åt mig!

Kan någon därute göra ett val åt mig! Jag ska köpa en vinterjacka men vet inte vilken! Jag har redan köpt den ena, men är inte 100% säker.. så kanske lämnar jag tillbaka den och köper den andra istället. Det står mellan en härligt röd down parka från peak performance,ni vet en klassisk jacka med pälskrage. Eller den här:



från Acne... Den är betydligt coolare dock inte lika praktisk. Jag har gjort 2 listor:

Acne plus :
snygg!
rolig
användbar på vinter och vår/höst då det är avtagbart foder
passar till min garderob

Acne minus:
priset
ej helt vattentät
inte lika användbar i kyla och vinter
inte tidlös på samma sätt
kvaliten är osäker
har liknande jacka

Peak P plus:
varm
regntät
praktisk
snygg på ett mer tidlöst sätt
priset (bättre än acnen)
kvalitén
underbar färg
behov av riktig vinterjacka

Peak P minus:
vanlig
inte lika rolig
svårare att klä sig på ett "kul" sätt i den

Nå? vad tycker ni? Vill verkligen ha hjälp av de som läser bloggen varje dag! Jag känner mig fräsch i den röda, det gör jag verkligen.. Men den blå är mer utmärkande, och kanske lite mer jag. Fast jag behöver verkligen en regn och vindkraftig jacka! Men den är ju så grym att ha en brun väska och sköna sjalar till den där blåa.. Åååå, vad svårt det ska vara! Varför kan jag inte köpa båda??? :(


Kram

               


Kommentarer
Postat av: Maja

Klart du ska slå till på den från peak. Det hörs lång väg att du egentligen tycker den är bättre!



kRAM

2008-10-14 @ 20:44:30
Postat av: me

Hahaha, jo det är nog sant. Jag behåller ett bättre samvete om jag köper den iallafall:)

tack för ditt svar!

2008-10-14 @ 21:22:35
URL: http://cut.blogg.se/
Postat av: Anna

Den röda absolut! Mer prisvärd!

2008-10-14 @ 22:05:53
Postat av: carro

linda linda linda efter att ha läst detta inlägg så e ju den röda självklar.. mer plus en minus enkel matematik vännen.. =)

puss på dig hörs o syns imon...

2008-10-14 @ 23:05:54
Postat av: me

Hahahaa, den röda får det bli!

Sant Anna..

Och carro, det är inte jag som blir mattelärare ;) ses sen! Köss

2008-10-15 @ 12:12:28
URL: http://cut.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker definitivt den blå! Mycket mer speciell och uuuursnygg!

2008-10-16 @ 21:46:57
Postat av: me

Ajajaj... får göra dig besviken Malin - det blev den röda. Men ja! visst är den blå snygg!

2008-10-17 @ 18:34:10
URL: http://cut.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0