Fyllt på skafferiet..



Även idag regnar det.. När ska det sluta? Men men.. man får fylla dagarna med andra saker än sol och bad. Här fikar vi väldigt mycket, vi åker från farmor till faster till nästa faster och nästa osv.. Kakor, bullar, kex och tårta. Mums! Påväg tillbaka till Lysekil åkte vi idag förbi kvarnen som ligger intill min barndoms skola. Det får mig att sakna att bo på landet. Djuren, Naturen, Ängar, Bär, Frukt, Grödor.. Även om inte vi hade gård så kunde man hitta det mesta i vår STORA trädgård. Och i gårdarna intill fanns både lam att klappa på, får att ge knäcke, hästar att rida, kalvar som slickar ens hand med sin stora tunga. Vi hade kattungar hemma, vi hade kycklingar som blev hönor och gav de godaste äggen. Vi hade kaninungar som växte sig stora och sen gamla, ibland så gamla att de ersattes av en ny liten söt kanin. Vi hade en envis vovve som gärna bestämde själv hur saker skulle vara, haha. 

Ja.. nu hamnade jag mitt i min inre nostalgitripp. Idag fick vi hämtat både ägg, honung och lite olika mjöl från kvarnen så som speltmjöl, speltkärnor, rågkross och mannagryn. Allt är givetvis så ekologiskt det kan bli och brödet som blir av på dessa produkter smakar himmelskt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0