Nytt namn, ny namnteckning..

Jag lider av en låsning! Så fort jag ska skriva min namnteckning på en permanent handling så som id-handling, körkort, pass så blir det fel! Jag skriver namnet på ett annat sätt än jag brukar! För många herrans år sen, på den tiden då jag fick mitt första körkort hände det. Jag skriver min namnteckning och det blir apa, och jag har fått leva med en apasignatur i snart 10 år. Nu var det dags igen, skriva signatur på det nya körkortet och jag gör mitt L helt annorlunda från hur jag brukar. Bara att stå ut i 10 år till... Nu är iallafall signaturen någorlunda snygg, lite värre är bilden! Min kära vän S sa till mig att INTE ha för mycket smink på mig för när hon gjorde nytt pass härom veckan ser hon ut som en polsk XXX på bilden. (enligt henne själv! Jag tycker hon är sööööt men med lite mycket kajal på ena ögat vilket gör att hon inte riktigt är lik sig själv) På min nya kökortsbild ser jag ut som en trött, osminkad mellanstadielärare -urk! Det har hänt mycket sen körkortet från 2001, där har jag välplockade ögonbryn, långa fransar och putiga lippgloss-läppar. Nu laddar jag för nästa gång -passfoto på måndag! Frågan är smink eller inte smink? Polsk eller mellanstadielärare... hmm

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0