Ångestshopping i NY

Kvinnor -märkligt konstiga varelser.. Eller är det bara jag? Igår innan jag skulle somna bad jag om ursäkt till H, jag sa förlåt för att jag hindrat honom att åka på en outlet i NY. Han förstod inte vad jag pratade om, varför skulle han vara arg liksom? Men jag kände det så, som om jag gjort ett STORT misstag! Jag har insett att för mycket shopping ger ångest och för mycket valmöjligheter ger dubbelångest! I den stora staden är utbudet enormt och avstånden oändliga. Vilket gjorde att vi på en dag som novisa NY-besökare gick timme efter timme för att hitta de "rätta" grejerna. Vi hade hört att ALLT är ju så billigt, och vi ville hitta fynden. Men när tiden är knapp måste man prioritera och jag ville inte lägga en av våra värdefulla dagar på en outlet där man inte vet om det finns något att ha, jag ville se Manhattan. Detta gjorde att alla våra "fynd" inte blev sådär GALET billiga. Ibland fick man helt enkelt bara slå till för att springa förbi affären imorgon igen finns inte på kartan. It´s now or never som gäller.. H sa två saker som var högst relevanta och tänkvärda: "Jag är nöjd med vad jag fått tag i och oavsett om vi åkt till en outlet eller ej så skulle lika mycket pengar gått åt". Varför kan inte jag vara lika klok? Varför var jag tvungen att lägga en dag på att ha ångest? Jag är också supernöjd med vad jag fått tag i så varför håller jag på! Dessa eviga "Tänk om tankar" som förföljer mig....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0