Gråhårig valp..

Min bebishund har fått gråa hår! Det började med ett hårstrå uppe på huvudet för något år sen. Jag har hela tiden förnekat och sagt att det var medfött. Men tidigt i sommar såg jag tre grå hår på hakan och idag på morgonkvisten i samband med dagens första kaffe ser jag att även höger öga fått några vita strå. Ja inte iiii ögat såklart, men strax under. Hur kan en valp redan bli gråhårig? För hundar räknas väl till valpar när de är 4,5 år? Vår Bosse gör det! Han är min bebishund och om jag aldrig får kids ska han vara den jag vinkar av till dagis, blir stolt när han läser sina första ord, gör häftiga plakat på till studenten. Mina föräldrar by the way, gjorde ett sånt häftigt plakat att jag grät i förtvivlan över att de skulle visa upp det för allmänheten. De tog en bild som jag gömt och vägrat byta med klasskompisar för jag skämdes så. 7 år, blond med tofs mitt på huvudet och ett fjantigt leende som visade gluggen. Hjälp och fy tyckte jag då, jag skulle ju vara snygg liksom. Undrar om vi har en liknande pinsam på Bosse, där han blir arg på mig och låser in sig i garderoben.. Får fila på det, har ju ett tag på mig som sagt. För än så länge är han en hundbebis och H är pappaledig tillsammans med studier. Så tänker jag;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0