Varm filt, mjuk soffa..

Snön yr bokstavligt talat utanför fönstret. Efter en arbetsdag är jag väl förtjänt av att ligga i soffan under filten och låta kvällen passera i ett lugnt avslappnat tillstånd. Varför stressa? Varför jämt vara aktiv? Ikväll valde jag att ta det lugnt, det kommer fler kvällar och livet är för kort för att låta bli att bara ta det just lugnt.

Jag älskar boken "Desto mindre du gör desto mer får du gjort" som handlar om hur vi i vårt samhälle flyr det djupa i livet. Flyr att låta oss fullt ut känna och tänka genom att hela tiden vara igång. Så jag uppmanar till att ibland, till och med ofta, våga att ta en paus. Det är först då du vet hur du egentligen mår och känner.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0