En härlig dag!

Det blev en lyckad utflykt, men det tar på krafterna så nu slappar jag återigen med en mangoshake i skuggan. Vi var på flera öar och simmade in i emerald cave. En grotta där man simmar i totalt mörker ca 100 m för att sen komma ut i en lagun. Det var roligt och läskigt på samma gång. Läskigt då alla inte valde att ha flytvästar på sig som jag och H hade mfl. De som inte hade västarna vart lite skraja, det var trång och då drog de i en. Man förstod hur illa det kan gå om människor drabbas av panik i vatten.. Men nu blev det inte så på långa vägar! Bara att tanken slog mig.. Vid första snorkelstoppet var det extremt mycket små maneter. Fick en rakt över munnen och kinden då jag skulle parera ett stim av maneter. Det brände till.. Men gick över efter en stund. Tänkte att jag skulle få lite svullna läppar åtminstone, men bara stickande, svidande manetbränna.. Vid de andra ställena var det fantastiska färgglada fiskar, som att simma i ett akvarium!

Vi var i en vik på koh kradan, otroligt vackert. Jag och H drog oss undan och fick nästan en ministrand för oss själva. Pussar och bad för hela slanten! Var så nöjd så jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Tvingade givetvis H att dokumentera med kameran när jag satt på pinnar och fjanta runt i vattnet:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0