Bara en början..

Som sagt det var bara början på en härlig dag igår! R hämtade mig och min älskling, sen åkte vi mot Gerrebacka. Nervöst lämnade jag över kompletteringshandling till trögisarna då jag fick ansvaret att passa Bosse i bilen. Finns det fler än jag som har erfarenheten att herrar inte handlar det man bett om? Nervositeten var befogad, de missade det viktigaste -sötsakerna. Men givetvis hade de inte glömt en rejäl köttbit, skulle aldrig hända!

På plats i Vilahamns soliga vrå, ja de har en underbar uteplats och jag är inte alls avundsjuk.. Inte alls. Där försökte flicktrollet lägga beslag på min make, som vanligt. Men hon fick lite konkurrens av pojktrollet som började hoppa från bordet in i H:s famn. Trollmamman tyckte att det var en ide av sämre sort att barnen lär sig klättra upp på bordet och kasta sig ut. Men trögisarna (annat namn för våra oftast fantastiska män) tyckte att det var sååå roligt! Och de vägrade sluta sätta barnen på andra tankar..

Sista händelsen som trögisarna bidrog med denna kväll var en omröstning ifall vi skulle sitta ute eller inne. Typisk matchogrej, de stod vid grillen vände köttet med händerna istället för grillbesticken, brände sig givetvis men höll god min och genomförde samtidigt sin röst. Resultatet blev ju givetvis att sitta ute. Det är mars, nästan sommar eller? Kan konstatera att mars är en kall månad att äta ute på efter kl 19.30 på kvällen.

Men det är bara början på en härlig vår, sommar..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0