Boende i Thailand..

Blir ni likt mig rastlösa efter en dag nerbäddad i sängen? Det värsta har gett sig, men jag ligger fortfarande utslagen. Dock med lite energi till att blogga. Och då det inte hänt så mycket i mitt liv de senaste två dagarna så får jag helt enkelt skriva lite om vårt boende i Thailand.
Som ni vet så lämnade vi ju Phi Phi tidigare än beräknat, där hade vi en bungalow med vardagsrum. De hade en schysst pool och räknades som ett av de bästa hotellen på Phi Phi. (bild 1)
Men en tdigarelagd avresa gjorde att vi på Sayang fick deras enklaste tänkbara rum, fläktrummen. Det var dock ganska mysigt att ligga där under myggnätet och känna sig som backpacker igen.. (bild 2)
Vi reste till Kata, en varm resa med alldeles för mycket folk på båten och sen en helstressad taxichaufför. Jag som kände sviter från kvällen innan och alla mojito, caprinias var minst sagt på topp. Stundtals tänkte jag att det kommer en kaskadspya ut genom fönstret när som helst! Jag hade en tjej bakom mig som ingående berättade för sina vänner om sin magsjuka (vi åkte taxibuss.. Och kan det vara hon som smittat mig så här en vecka senare??) Mitt illamående tilltog och min enda önskan var att få lägga mig på vårt hotellrum...(bild 3)
Vi körde upp vid en vacker entré och piccolos hämtade våra väskor. "rummet tänkte jag.. rummet" När vi skulle checka in tog det ovanligt lång tid och jag började "ana ugglor i måssen".. Mycket riktigt! Den vänliga receptionisten försökte efter ett telefonsamtal med någon övertala oss att ta ett annat hotell. De skulle uppgradera oss men det hotellet låg en 10 min taxiresa därifrån och var inte klart för än om 2h. Jag som bara ville ha vårt rum på DETTA fina hotellet tvekade.. Men då hon vädjade så sa vi JA. Det regnade och jag gjorde mitt bästa att överleva de 2 timmarna, jag badade vilket gav kroppen lite energi och jag åt en hamburgertallrik vilket tog hand om knoppen och illamåendet. Hotellet var otroligt fint och jag var rädd för att vi gjort bort oss som accepterat att byta..
Taxi kom, vi åkte med och kom till ett ännu bättre hotell! Inte nog med det, vårt nya rum var inte ett rum det var hotellets största svit! Vi hade havsutsikt från alla rum, inklusive badrum som var inglasad. Vi hade tre balkonger och egen utgång till poolen. Vi hade utedusch, morgonrockar, kaffe, dryck, väska med egna strandhanddukar i en annan färg mot övriga hotellgäster. Allt för att särskilja vår ställning. Om vi fick blickar när vi vandrade runt på våra balkonger i våra vackra gröna morgonrockar. Vi njöt av höjden över havet och den slående utsikten (bild 4) Fler bilder kommer en annan dag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0