Förr och nu..

Det där med favoritmärke förändras, likaså stil. Förr var jag överdrivet förtjust i Odd Mollys plagg, klänningar, koftor och blusar fick ta plats i garderoben. Igår tog jag utan ångest farväl av Odd Molly plagg och tänkte "vad var grejen?" fortfarande har jag några praktiska och snygga koftor och lite andra plagg kvar. Men kan någon förklara för mig denna snabbt övergående förälskelse i märket. Jag har nya förälskelser nu, så som Acne, Greta och Dagmar. Acne och Dagmar har jag haft kärlek för under några år så det är inget pirr i magen utan en mer stabil känsla av att jag vet vad jag får. Men Greta ger mig massor av pirr, synd bara de fruktansvärda priserna! Inte vart jag lyckligare idag när jag gick till kemtvätten med min Greta som fått blåbärsfläckar på bröllopet från förra lördagen. Det är som en förälskelse man vet inte är bra för en, den kommer bara skapa ett stort tomrum men känslan är så stark. Förstår ni hur jag menar? Sån tur är så handlar det bara om en klänning och kanske dyker en ny upp.

Och med den övergången ska jag skriva några rader om min midsommarblåsa som jag börjat spana efter. Det får bli någon från kedjorna, men problemet är lång eller kort? Lyxig eller romantiskt lantlig? Det senare stämmer bättre med vad vi kommer att göra och befinna oss.. Men lyxigt utseende är alltid tilltalande! Vi får se vad som faller mig i smaken bäst efter en tur på stan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0