Päls, fuskpäls eller vintagepäls..

Jag vaknade ur min törnrosasömn med ett ryck, vart är mammas långa pälsväst!? Jag minns precis vart den hängde i huset, hur den doftade och hur snygg den var. En vadlång snygg fakeväst som hade varit helt underbar att ha i höst! Men huset sålt och västen säkert bortskänkt. Det är inte första gången som jag grämer mig över idiotiska bortfall ur mammas många gånger roliga garderob. Om jag bara varit klokare..
Egentligen är jag inte för pälsar, men är de vintage så är det en annan grej. Och om man dessutom använder de flitigt så är det bättre alternativ än att köpa femton andra plagg och använda en gång. Jag är nog ambivalent i pälsfrågan får jag inse.. det är helt enkelt så snyggt. Men inte tillräckligt för att ge skäl till ett stackars djurs lidande.

Jag kommer att investera i någon form av luden sak i höst, den västen jag har är bara för inomhus. Pälsen jag har från mormor är för sibirisk vinter och jag vill ha ett mellanting..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0