En lönehelg utan lön..

Tiden passerar förbi och det är blandade känslor i mig när den gör det. Skönt för att jag inte är lika ledsen hela tiden, ledsamt för att tiden med Stig var allt längre sedan.

Imorgon ska jag ut och göra stan i Göteborg, en riktig tjejkväll. Det var i det närmaste ÅR sedan jag körde en partykväll och det känns kul, skrämmande och befriande på samma gång.

Kul för att jag ska få prata, dansa och dricka bubbel.

Skrämmande för att jag inte vet hur jag kommer att känna när jag väl står där i högklackat på dansgolvet, det är ju egentligen inte så jag vill ha det.

Befriande för att jag bara kan få lov att känna mig som mitt forna jag innan sorgen tog plats i mitt liv.

Sist gång jag var på Zara så kändes inget bra, kanske var utbudet så dåligt eller så var jag inte redo. Idag däremot kom jag därifrån med en partyoutfit. Tyckte helt enkelt att jag kunde unna mig det, och att jag kommer göra helt rätt i att faktiskt klä upp mig i nya kläder och planera för att känna mig snygg imorgon. Det gör som oftast livet lite lättare.

Min entusiasm varade tills jag kom hem och gick in på internetbanken. Just då påmindes jag om att det är lönehelg men jag sitter utan lön. Det är ett gissel det där med sjukkassa, när den kommer eller inte, storleken på den, brytdatum och kommande utbetalningar..

Kläderna vägrar jag att lämna tillbaka, de ÄR en present och investering i mitt nuvarande jag. Det får bli vatten och knäckebröd resten av månaden eller nått sånt.

Ikväll ska vi på middag till en riktigt go familj i Torslanda. Blir alltid sugen på att flytta till området när jag varit där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0