En sista dag av ledighet..

Idag när jag vaknade så slog det mig att det är min sista semesterdag. Efter en lång ledighet så ska jag komma tillbaka till arbetet. För er som följt min blogg vet att jag i slutet av februari blev sjukskriven för foglossning, i mars förlorade vi vår pojke och efter det var jag ju också borta från jobbet. Sen väntade semester och det är vad jag nu haft, så gott som det går har jag försökt ha en "vanlig" sommar. Och jag tycker faktiskt själv att jag gjort det riktigt bra..

Nu väntar en ny tjänst som samordnande SVA-utvecklare, det innebär arbete, prestation och vardag. Jag vill fixa det och jag vill göra det bra. Det är dags nu, jag är redo. Men det är konstigt hur en så lång ledighet kan ta så mycket energi, det är tufft att vara gravid och hundra gånger värre att sörja..

Den här sommaren har tillfört energi, och jag hoppas det är tillräckligt för att göra ett bra år. Mina ambitioner är höga, och imorgon är början på ett nytt arbetsår.


Kommentarer
Postat av: Janne

Masse lykke til med første arbeidsdag i morgen!
Jeg fant bloggen din i våres og har fulgt deg siden, men ikke kommentert før nå. Mens du delte modig av din sorg var jeg midt i min egen. Og lese hvor sterk du var og hvor sårbar du var (i bloggen, sikkert enda mer i det "virkelige liv") satt min egen sorg i perspektiv. Ønsker deg alt godt og lykke til med nytt arbeidsår!

2013-08-07 @ 12:34:17
Postat av: Linda

Hej Janne.
Så roligt att få en kommentar från dig. Det Glädjer mig med en norsk läsare! Tack för dina lyckönskningar och jag önskar dig allt gott. Vet inte vad för sorg du bär, men jag sänder min omtanke och det känns stort det du skriver att jag på något sett kunnat ge dig fler perspektiv.
Ta hand om dig /Linda

2013-08-07 @ 18:10:39
URL: http://Cut.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0