Livets oförutsägbarhet och sårbarhet..

Vi har fått lärt oss den tuffa vägen att livet är oförutsägbart och sårbart. Ibland kan jag förundras över dem som lever i ett ekorrehjul med sikte på pengar, karriär och framgång. Är det verkligen det som betyder något, är det vad man är nöjd över om livet ställs på sin spets. Tänker man då - Jag presterade iallafall på topp!? Mitt bankonto är iallafall välfyllt. Nej, jag tror inte det. Iallafall skulle inte jag göra det. Givetvis har jag starka drivkrafter att göra bra ifrån mig,  trivas, utvecklas. Men att få höra -Vilken bra, snäll och omtänksam människa du är! väger så mycket tyngre än att höra -Så duktig, kompetent och driven du är.. 

Återigen har vi fått se, hur skört allting är. Min pappa befinner sig på Gran Canaria och skulle komma hem idag. Men han har blivit allvarligt sjuk. Plötsligt. Imorse körde jag min bror till flygplatsen som ska resa till pappa. Vi har avbokat London och åker också till Gran Canaria i helgen. Allt för att finnas nära, för att kämpa och besegra sjukdomen tillsammans. Min älskade pappa som betyder mer än man kan föreställa sig för mig. Han är svag men jag tillsammans med bror och H ska göra honom stark. Det finns inga andra vägar en den. Jag älskar min pappa så ofantligt mycket och ger inte vika. Jag ber, och du som läser får för oss också gärna be. Även om din tro inte finns så gör det gärna ändå. Gud hör, han hör allas bön lika mycket. Oavsett om den är i tvivel, tro eller icke tro. 

För mig är det viktigt. För mig finns inget annat alternativ än ett gudomligt ingripande och ett snabbt tillfrisknande för min pappa. 

 



Kommentarer
Postat av: Mamma

Ett fantastiskt vackert kort! Så stor kärlek!

2013-12-07 @ 23:14:21
Postat av: Jeanette

Fotot är helt underbart! Vilken kärlek & lycka! Håller mina tummar för att allt snart blir bättre..

2013-12-10 @ 15:18:01
Postat av: Maria Wingfors

Tänker på er varje dag, min älskade vän. Så mycket du fått gå igenom. Ännu en gång har du påmint mig om hur viktigt det är att stanna upp och känna tacksamhet. Hur viktigt det är att välja de fina minnena istället för motsatsen. All kärlek till er <3

2013-12-14 @ 00:06:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0