Se en glimt av framtiden..

Jag vill få se en glimt av framtiden. Om jag kunde få känna att hoppet är större än rädslan.

Min älskade H säger att allt kommer bli bra, hans ord får vandra hos mig även om de inte riktigt slår rot.

Han är många gånger stark för oss båda, han sköter mig som om vi satt ihop. Maten hamnar på bordet och jag äter lite. Kläderna hamnar på sängen och jag klär på mig eller så gör han. Bosse kommer ut och jag går med. Tårarna torkas bort och tankarna får för en stund gå åt ett annat håll. Det bara händer och det är hans förtjänst, min H förtjänst.

Jag vill se till att han tankar energi, en fotbollsmatch, en stund med vänner. Han måste fylla på så han orkar fortsätta, min hjälte måste fortsätta att göra stordåd.

Ändå viker han inte av utan gör en konstant uppdatering av min status.

Status: En promenad i nya skor. Några buskar som påminde om att det är påsk. En sol som skiner och ett hjärta som älskar honom något så innerligt.


Kommentarer
Postat av: Sara

<3

2013-04-01 @ 03:44:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0