Mors dag..

Stig, eller Stickan som vi kallar dig. Du var liten som en Sticka men du förtjänade en riktigt namn för du är en riktig person. Vi kan inte fira din mammas första mors dag idag, det känns inte rätt när du inte är här med oss. Du är med i våra hjärtan och tankar, i våra drömmar.

Jag hade så gärna velat att allt var annorlunda, att jag idag fick hålla dig i mina armar. Det hade inte krävts en enda gåva eller present för den största gåvan var redan du. Kanske hade vi idag firat dagen med att åka till din mormor. Kanske hade vi ätit en tårta. Mitt hjärta hade iallafall slagit lätta lyckoslag än tyngda av saknaden. Du är med mig i alla stunder, och jag vet inte om det är så alla mammor känner att deras barns närvaro ständigt gör sig påmind i bröstet. Även dem som har sina barn hos sig.. Men jag vet att jag känner så. Och jag vill att du ska veta att jag klarade den här dagen ganska bra ändå, din mamma gjorde sitt bästa.


Kommentarer
Postat av: Sandra S

En gång mamma, alltid mamma. Kram till en fin mamma från en annan <3

2013-05-26 @ 22:13:15
Postat av: Linda

Fina Sandra, kram!

2013-05-27 @ 09:38:51
URL: http://Cut.blogg.se
Postat av: Linn

Det du skriver stämmer så. Att ens barn allt finns med en. Jag har inte den hårda erfarenheten du har. Men pga att jag o min dotters pappa inte lever tillsammans så är hon hos honom varannan helg. Och även om folk säger till mig slappna av rå om dig själv mm när hon har sin pappa helg. Så går det inte jag tänker på henne hela tiden, på nåt sätt är hon med mig då också. Man slutar aldrig va mamma oavsett var ens barn är...

Många tankar till dig från en annan mamma.

2013-05-27 @ 17:06:12
Postat av: Linda

Tack för att du delade med dig Linn! Kram Linda

2013-05-27 @ 17:48:20
Postat av: Längtan

Stor kram till dig fina änglamamma och mamma! ;)
Från en annan mammaänglamamma :)

2013-05-27 @ 22:28:15
URL: http://Www.vartanglabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0