Vackra villor och val..

Igår passade jag och H twinsen, vi åkte till våra vänner i Torslanda och tog där en härlig promenad i de fina bostadsområdena. Hus vi bara kan drömma om och samtalsämnet som följde kom upp idag igen.. Hur vill man ha sitt liv? Hur ska man prioritera?

Idag var jag hos A och drack kaffe, vi konstaterade att man måste bestämma sig för det är omöjligt att ha allt. Med allt menas det nyrenoverade huset med designmöbler med alldeles lagom avstånd till stan och med vänner inpå knuten. Semesterresor till Asien under vintermånaderna, en uppdaterad garderob, förkortad arbetstid, karriär, vältränad kropp, två bilar, båt.. Ja allt det där som vi alla verkar vilja ha.

För vår del har livet bara stannat av.. Inga val är möjliga för någon har tryckt in en fet pausknapp. Jag vill sällan tänka på livet framåt, det känns för smärtsamt när jag inte har Stig med mig. Ett hus känns tomt och har onödigt mycket plats om inte han finns där med sina tänkta leksaker, kläder, vagn och böcker. Vi skulle få leva familjeliv men blev berövade det, så därför vill jag ta med mig H, åka till ett varmt land och stanna där tills jag vågar lita på att livet vill oss väl igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0