Gravid i vecka 36

Igår gick jag in i vecka 36, vi var hos barnmorskan och bebis ligger startklar och fixerad. Jag kände det för någon vecka sedan, vaknade på natten av att det strålade i rygg och ljumskar. Trodde först att det var på gång men somnade till slut och morgonen efter ringde jag min barnmorska som sa att hon trodde det kunde vara just att han fixerade sig. Hon hade rätt. 

Känner mig tröttare och att det är tyngre, undrar hur de sista veckorna kommer bli - hoppas de går fort. Jag är redo men ändå inte. Längtar till förlossning men samtidigt kan den få dröja lite.. Snart så är jag nog helt redo, men innan dess känns det som jag behöver vila upp mig lite till då nätterna knappt ger någon kvalitetsömn. 

Efter en lunch på stan med K idag så tog jag på mig garderobens bekvämaste plagg. Bild tagen i ett sovrum där jag inte ens orkade bädda sängen i idag. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0