Känslorna på utsidan..


 Jag är glad att denna dag går mot sitt slut då det varit en dag när känslorna suttit på utsidan. Jag har börjat gråta bara av att titta på min älskade Hebbe, jag har kramat honom så hårt. Jag har funderat över min barndom, tänkt på vilken typ av barndom jag vill ge Herbert. Sörjt lite över att bo i en stor stad då jag själv fick den mest fantastiska uppväxt på landet, nära djur och natur, släkt och vänner. Där kände alla varandra och friheten som barn var total, det var bara att öppna dörren och springa ut på ängar, lek i skogen, fiske, ridning eller att mata sina kaniner, katter eller ta med knäckebröd till lammen på andra sidan av vår gräsmatta. Det fanns så mycket tid, så mycket trygghet och så mycket kärlek. Jag vill ge vår fantastiska son det allra bästa, men det kommer inte bli det jag fick.. Ibland känns det ledsamt. 

Jag har också tänkt på mina kära mor/farföräldrar. Hur de var och en har en speciell plats i mitt hjärta med alldeles speciella minnen. Helt plötsligt känns det som evigheter sedan de fanns i livet och så sorgligt att de är borta.. 

Dessa och hundra till tankar har passerat och jag kan inte reda ut vart allt kommer ifrån. Var det dopet igår? Är det någon hormonell obalans? Håller jag på att bli en "jag har gråten i halsen person"? Eller är det bara tid för hjärta och hjärna att känna lite extra. Oavsett så är det lite jobbigt att känna SÅ mycket. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0