Preppa för dop..

Älskade mamma har varit här och fixat med familjens gamla dopklänning. Nu är den redo för Herberts dop om två veckor. Han kommer att se ut som en riktig liten prins, haha! Måste säga att det känns högst lustigt att klä honom i klänning även om jag vet symboliken med den långa vita klänningen i dopet. Till mottagningen efter har vi införskaffat en betydligt mer Hebbe-lik outfit. Men det visar jag vid ett senare tillfälle.

I övrigt är läget helt okey, bättre nu än tidigare idag. Hebbe har en förkylning som gett honom jobbig hosta, nysningar och lite svårt att komma till ro. Vi tog det säkra före det osäkra och träffa doktorn idag, ringde imorse och några timmar senare hade vi en tid. Det är väl en fördel med att han är lite "kändis" på vårdcentralen och BVC här i Sävedalen. Alla vet vem Herbert är och när jag ringde imorse för att rådfråga så hade vi istället en tid i eftermiddag. 
Allt var okey med Herbert, lite näsdroppar och bricanyl så ska han nog må bättre. Jag mår också bättre nu när vi fått kolla upp statusen.





Kommentarer
Postat av: Frida

Hej! Vilken sötnos ni har fått! Är en ganska ny läsare, men har ett en dotter på 5 månader och har efter hennes födsel börjat läsa massor av bloggar bl a din :) vi döpte vår tjej i lördags... Vad har ni valt för namn och varför? Herbert är ju ganska ovanligt nu för tiden :)

Svar: Hej, så kul med en ny läsare! Välkommen! Herbert har fått sitt namn då vi tidigt i vårt förhållande tittade mkt på serien Albert & Herbert, vi älskade både Herbert och Hebbe så då sa vi att får vi en son någon gång så får han heta det. Vi hade även andra förslag men när Herbert kom var det tydligt att han skulle heta just det!
Han kommer heta Lars också efter min pappa och bror. Som sista namn Henrik efter pappa <3
Hoppas ni fick en riktigt härligt dop för er dotter!
Cut

2014-08-13 @ 21:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0