Nu är det jul igen...

Några veckor kvar till julafton men tomten gjorde ett undantag och besökte oss igår.. Till de småväxtas förtjusning;) 

Jag blir alltid så full i skratt av bilderna som fyller mitt huvud sånna här tillfällen. Förväntningarna är på topp, någonstans finns en bild av hur det ska bli och sen möts alla av verkligheten - småbarnsföräldrar som försöker avsluta ett påbörjat samtal, en bajsblöja, en konflikt, någon ligger bakom granen och storskriker samtidigt som skinkan skärs upp och en annan räknar en sista gång så det finns stolar till alla. Maten som skulle avnjutas kastas in i munhålan för i samma stund som man lagt smör och ost på vörtbrödet, har barnen redan ätit upp sina två prinskorvar och är påväg på nya upptåg. 
När bråket över den blå racerbilen är som högst avleds uppmärksamheten mot en rödklädd "gubbe" med lyckta som traskar utanför fönstret.. Tillochmed då när lyckan ska vara total, börjar någon istället gallskrika av skräck och ropar högt - Släpp inte in honom!! 

Hahaha..

Tillbaka till bilderna i mitt huvud, för jag ser på allt som om det vore en film och alla sekvenser blir så oerhört komiska! Att se hur svetten lackar i pannan på någon pappa när barnet för sjuttonde gången i rad ber om mer läsk. -"Nej... Nej nej nej..." 

För några år sedan satt vi i lugn och ro, åt, drack och skrattade vid våra julbord. Tiden går fort.. Snart sitter vi i lugn och ro igen med stora barn men just nu är det galet intensivt, ljudligt, ibland kaosartat och alldeles alldeles underbart! Jag säger bara TACK älskade vänner för att vi har varandra och denna fantastiska tradition - må den vara ända in till påska! 










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0