Byt plats..

Sitter på bussen hem och behöver sysselsätta mig, jag behöver även skriva av lite ångest. Jag började min bussresa till Sävedalen med att sitta bland sätena längst bak. Efter en stund kommer en snubbe och sätter sig vid sidan om mig, lite framför på andra sidan gången. På mindre än 1 minut har han vridit sig om och tittat på mig tre gånger. Obehagligt! Ja. Därför gjorde jag nu något jag inte skulle gjort för ett halvår sedan eller ett år heller, jag gick därifrån. Förr hade jag känt mig dum, framförallt varit rädd att personen skulle känna sig dum. Nu skiter jag i hur han där bak känner, han ska inte få mig att känna obehag. Så summan av detta är -jag har blivit bättre på att ta hänsyn till mig, vad jag känner och upplever. Det blev jag lite stolt över.  

Så vad väntar mer idag än denna upplevelse, jo lite vänner som kommer på middag ikväll och en solig promenad med Bosse. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0