Arbete, tvätt och fix..

Idag arbetar jag hemifrån, mellan varven så tvättar jag, rensar lite och ringer sånna tråkiga "måste" samtal. 

Nu är det drygt en vecka till flytt. Jag är redo, inte lägenheten men jag är. Det är fortfarande så mycket som ska packas, slängas och fixas. Vi har beställt flyttstäd och jag är redan såå tacksam över att slippa lägga timmar på att skura och damma. 

I jobbet förbereder jag en kurs i "Kost och hälsa" för barnskötare. Allt från hur mycket, vad och när barn ska äta till hur man främjar goda rörelsevanor och god hälsa. Det är kul! 

Kommentarer
Postat av: Längtan

Åååå! Den kursen skulle jag vilja gå!! :)
Vad har du för utbildning? Låter så spännande det du lär ut.
Kram!

Svar: Så härligt att läsa din kommentar!
Jag undervisar på Komvux, kompletterare som inte gjort klart sin utbildning eller där man har anställning inom staden på olika förskolor men behöver en barnskötarutbildning. Många riktigt spännande och roliga kurser! Kram
Cut

2014-01-15 @ 16:47:23
URL: http://www.vartanglabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0