Tid på gräsmattan..


Spenderar mellan varven lite tid på gräsmattan men får ärligt inte riktigt ihop det. Hur gör alla mammor som vill vara ute i solen? Jag vill skydda Hebbe  från skadliga UV-strålar och därför blir vi i skuggan och inomhus. Hebbe sover ju givetvis emellanåt men då ska jag prioritera -äta -gå på toa -ringa ett samtal -tvätta -ta en promenad -sova själv -blogga? De gånger jag valt att ligga i de varma strålarna så lyckas de alltid försvinna bakom moln..

Efter lite reflekterande har jag kommit fram till att antagligen ligger inte alla andra mammor till sina 10 veckors bebisar med en paraplydrink och lapar sol. Jag ser en bild framför mig på Sofi   Fahrman förra året, nybliven mamma vid en en pool med någon läskande drink. Som sagt, efter reflektion så har jag insett att det är nog bara hon, en riggad bild. Jag har också kommit fram till att det är livsfarligt att jämföra, både med solbrända vältränade mammabloggare och med sitt liv innan barn. Det ÄR en omställning, och när jag i vanliga fall i juli månad åker till stranden med ett magasin, en termos och gott fika så kan jag nu låta juli passera med en underbar bebis i ett ofixat hår, shorts och kallt kaffe i utemöblerna. 

Jag längtar tills H har semester, det bästa är när vi får vara tillsammans hela familjen. 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så go och rar, Hebbe är ditt prio 1. Det är jag så stolt över.

2014-07-08 @ 22:46:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0