Börjar bli redo.. Bad om hjälp.

De förberedde oss till en början att det kunde bli IVA-vård i en vecka och mer därtill. Vi skulle räkna med det. Men det har inte ens gått en vecka sedan Hebbe blev sjuk och nu är han redo för eget rum säger de. Han har alltså både opererats, legat på IVA, legat på övervakning och nu är frånkopplad all apparatur för att kunna få bo själv med mamma och pappa på mindre en 1 vecka. Det känns fantastiskt bra men samtidigt så är det okey om det inte går så fort. Men det är som de säger Herbert som bestämmer takten och läkarna bedömer utifrån alla parametrar. 

Att be om hjälp.
Igår fick vi något fantastiskt gjort för oss. När jag stod hemma i köket och kokade pasta vid en av våra korta turer till hemmet. Såg jag mig omkring i röran av smutsigt golv, brödsmulor, damm och kläder i högar. Vi åker bara hem för att äta, sova, duscha typ.. Livet har stannat upp i lägenheten sen allt hände. Många erbjuder sin hjälp men det är svårt att komma på vad. Jag kom på -städa. Det skulle vara så skönt om någon drog ett tag med dammsugarn så vi kan komma hem till ett någorlunda hem. Jag skickade mess till mina vänner A oc L, A nappade direkt L hade förhinder med erbjöd sig ta ett städtag så fort hon är tillbaka i Gbg. 

Så när vi kom hem igår natt var det inte bara en dammsugare som tagit golven. A hade även dammat, vikt tvätt, plockat ut sopor, städat köket, bäddat, ställt blommor på borden, plockat iordning och köpt bröd och frukt som hon lagt i fruktskålen. Förstå känslan!? Det var så underbart att komma hem till. Tack fantastiska A! 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilka underbara vänner Ni har. Jag har inte kommit på att Ni givetvis behöv den hjälpen. jag som mormor har bara tänkt på Er ovh Hebbe! Gott med kloka vänninor! Kram till dem!

2014-06-18 @ 16:18:47
Postat av: Anna

:) i Will be back!

2014-06-18 @ 22:46:37
Postat av: Jeanette

Bra av er att kunna be om hjälp, för det är inte alltid det lättaste. Och härligt också att det finns vänner som har möjlighet att hjälpa till <3

2014-06-19 @ 21:03:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0