Egentid och utsikt..


 Igår var jag och min nära vän S hos A i Onsala. Där njöt vi av deras fantastiska utsikt, mat och framförallt samtalen. Det är balsam för kropp och själ de där stunderna med fina vänner där prestigen inte finns och man kan tala om allt mellan himmel och jord. 

En annan sak som var balsam för mig var att jag utan oro var ifrån Hebbe i nästan 5 timmar. Han var ju i de allra tryggaste händer, hans pappa. Givetvis hade timmarna flutit på hur smidigt som helst för dem, hur kunde jag ens tänka annat?! Men helt ärligt så gjorde jag det. Var beredd på åtminstone ett eller två samtal med en gråtande bebis i bakgrunden men icke. Jag behövde verkligen få sitta med mina vänner och vara fullt fokuserad på det, inte fundera en orostanke och släppa kontrollen. 

Sakta men säkert tar jag steg tillbaka till där jag befann mig innan Hebbe så akut blev sjuk. Och det häftigaste med att vara ifrån sin bebis en stund är känslan att komma hem och träffa honom igen. Energiboost i kvadrat! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0