Mammaliv och små semesterplaner..

Vi funderar och planerar lite för vår semester. Samtalen har landat i att spendera semestern i Sverige, på västkusten och sen ett besök till östkusten och huvudstaden i augusti. Det känns mysigt och lagom med en liten bebis, längre resor får vänta tills framtiden. 

Men jag kan inte låta bli att känna ett enormt sug efter värme, hotell, restaurangbesök, bad, pool, palmer -ja allt som hör semester på varmare breddgrader till. 
Jag tror att jag kanske lite mer än andra känner ett sug av att "komma" tillbaka. Hur menar jag då tro? Jo, vägen till att bli mamma har varit lång. Som jag nämnt innan så är det sisådär 75 graviditetsveckor jag har bakom mig och tuffa, sorgliga veckor däremellan. Nu är jag framme, min bebis ligger i min famn och jag vill få börja leva! Jag vill njuta, resa, känna mig stark och fin. Jag vill vara pigg, orka, uppleva och kunna vara min egen och inte en graviditets. Min älskade H är här nu och samtidigt som jag njuter av honom så njuter jag av att kunna ta mig hemifrån och bara vara Linda, en Linda som inte sörjer eller oroar sig, längtar efter en bebis eller saknar sin änglason. Nu vill jag få vara den som blir uppfylld av att där hemma finns både min man och mitt barn. Jag kan äntligen få pusta lite och känna mig fri! 




Kommentarer
Postat av: Camilla

Wow vad fint skrivet och det måste kännas urhärligt att äntligen vara i mål som en vinnare!!!

2014-06-03 @ 21:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0