Möter tidigt julen med matmarknad..



Är det inte bebis så är det gubbe som är förkyld. Men vi tog oss iväg till oceanbryggeriet och matmarknaden med jultema som ägde rum där. Lokalproducerade delikatesser och mitt bästa köp var en tryffelsalami -Mmm... (Lokalproducerad la italia ;) 

Imorgon har vi funderingar på att fortsätta möta julen tidigt med julmarknaden på Tjolöholmsslott. Den marknaden är underbar och nog Göteborgs/Västsveriges mest maxade. 

För att fortsätta lite på vad jag påbörjade igår så har veckan varit bra trots bebisförkylning, vakennätter och mörka eftermiddagar. Jag har både haft besök av vänner som inte räds baciller i torsdags och varit på fredagslunch i stan med bästa A. Innan lunchen fick jag entra det nya köket som ska flytta in hos F. Bilden gör det inte fullt rättvisa -det är ännu bättre. 

I onsdags kom mamma och C på besök ett par timmar innan jag körde dem till Landvetter där planet lyfte mot Thailand. Detta ljuvliga land som i mångas ögon nu är för "svennebanan" men som har en alldeles speciell plats i mitt hjärta. Uppenbarligen även hos min mor då jag tror det är gång nummer tolv i ordningen som hon och C åker dit. Jag och H har som mål att avsluta föräldraledigheten genom att ta med oss prinsen och njuta av de vita stränderna i någon månad eller två. 

Min pappa är åter på Gran Canaria, underbart för honom och jag vill inte att han ska göra annat än njuta. Jag tycker det känns blandat för de sista tre gångerna han har varit iväg har det hänt mer eller mindre katastrofer. För 1,5 år sen alltså gång nummer ett så gick min farmor bort och dagarna efter det förlorade vi Stig. Den andra gången så var det pappa själv som blev dödssjuk, ni som följer bloggen kanske minns att vi för ett år sedan fick åka dit i ilfart då pappa låg på IVA och efter det fick flygas med ambulans hem. Och sen sist, då blev Herbert sjuk och hjärtopererades. Ja, vad ska man säga!? Livet har verkligen inga garantier men det måste levas och trots alla hemskheter kan ingen av oss låsa in oss utan vi måste fortsätta att leva. Våga göra det vi alltid gjort. Det får bli visdomsorden för idag. "Lev fullt ut varje dag!" 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0