Amningens tid är över..

Nej jag hade gott och väl kunnat fortsätta ett tag till.. Men Herbert har börjat att bitas! Ja jag talar om amningen, denna ljuvliga stund med sin bebis. Den stunden har blivit utbytt mot enorm smärta då han med pilinarisk blick tittar upp på mig och hugger sen till. Jag har testat allt, ge fullt fokus, klappa och mysa, försöka inte göra ljud ifrån mig, ta bort honom från bröstet och säga -" ingen tutte om du biter" Hebbe gråter och skriker -"Dutte dutte, dä!" Och pekar. Han får nya försök men gör det igen - biter. Jag har tryckt ner hans haka försiktigt, stoppat in ett finger i mungipan men nope, han biter allt vad han kan ändå. Det gör så fruktansvärt ont! 
Bara under helgen har mjölken totalt börjat att sina och idag har jag på mig en av mina gamla VS-bhar. (Underbart i och för sig). Jag tittar tillbaka i arkivet och blir lite vemodig.. Jag älskar ju att amma, dessa mysstunder! Fyyy så tråkigt att den tiden är förbi med Hebbe. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0