Fredagsmys.. Och husskisser..

Fredagsmyset är i full gång, H har tagit fram charkisarna och steker rårakor. Jag har fått ett glas rött i handen och tittar på ritningarna av vårt hus. 
Hur ska vi göra materialvalen bäst, vad ska vi prioritera först på utsidan, vilken stil ska vi ha och kommer det vara på under eller övervåningen som vi kommer hänga framför tv-n. Ska vi helt strunta i tv där nere och bara ha sociala ytor och högtalare för musiken som ständigt ska spelas och braskaminen som kommer värma dygnet runt. 

Mycket kommer ju att falla på plats när huset växer fram, vi kommer få bo in oss och se våra behov och levnadsmönster...

Jag kan inte förstå att vi gett oss in i ett husbygge och om ca 1 år bor i hus?! Overkligt och väldigt härligt. En dröm!! 


Vårt hus, det jag gillar bäst är fönster från golv och upp. Arkitektens ord "det svåra är inte att sätta in fönster överallt, det handlar om att skapa ett flöde av ljus och fånga ljuset från hela dygnet."
Eller nått i den stilen;) Jag hoppas iallafalla vårt hus kommer flöda av ljus, glädje och mycket kärlek! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0