Piffshopping och lördagsmiddag

Vi har haft en mysig helg och fått uträttat en hel del. Då världens bästa bebis fyller 1 år ägnade vi lördagen åt presentshopping. Det och shopping alá piff till lägenheten. Då den ska säljas framöver behöver den lyftas fram från sin bästa sida, därför köps doftljus, textilier och vackraste vasen för att ge hemmet ett ansiktslyft. Det känns helt sjukt att vi ska shoppa till ett hem vi ska flytta ifrån och i en tid när varje slant ska stoppas in i bygget.. Men nöden har ingen lag;) Som tur är kan vi flytta med varenda pryl till vårt nya hem. Det där huset som jag längtar så efter och nyper mig i armen över varje gång jag tänker på det.

Det är svårt att förstå, planen var egentligen inte att starta ett bygge just nu.. Men tillfället och kärleken till platsen fick oss att slå slag i saken. Vi skulle ju resa, lägga veckor åt lata dagar i Thailand i höst/vinter.. Men nu blir det hus. Två så vitt skillda saker men där det ena släcker törsten för en kortare stund och det andra är en långvarig källa. Men inte den eviga källan, det finns ju bara en total törstsläckare och jag tänker mycket på rollen Gud har i mitt liv. 
Jag pendlar så mellan det ytliga och det allra djupaste, materiella behov, och exklusiva drömmar lägger sig ibland som en dimma för mina egentliga ställningstagande och värderingar. 
Huset har blivit en inre symbol för vad jag vill bygga upp och landa i.. Mer om dessa djupa tankar en annan dag..

Jo! Middagen i lördags intogs hos makarna O, som vanligt alldeles för god mat:) Det var verkligen en lyckad helg som vi la i arkivet. 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0