Arbetsliv, augustiliv..



Jag hinner inte med att blogga lika ofta vilket känns så tråkigt! Jag tycker ju att det är så roligt att ha arkivet att gå tillbaka till och minnas vad som händer, sker och görs.
Förra veckan och helgen var fantastisk med ett augustiväder som levererade. Jag jobbade på dagarna, blev hämtad av de tre grabbarna och hängde vid havet den tidiga kvällen. I torsdags hade vi vänner över på grill och bubbel, vi satt ute till 22.30! När hände det den här sommaren? Sen var det fredag och vi åkte åter till stranden efter jobbet där vi träffade familjen Ö. De bjöd oss spontant på fredagsmys och vi hade en riktigt härlig start på helgen.

Jag trivs otroligt gott med mina arbetsuppgifter och det uppdrag med den inramningen jag har idag. Det ger mig utmaningar, frihet och är inspirerande. Att jag äntligen fått landa och känna att jag gör rätt sak just nu är väldigt skönt! Under min föräldraledighet kunde mina grubblerier gå varma, arbetar jag med det jag vill? vad ska jag göra istället? Och många många sånna tankar.. Men jag gör helt rätt sak och ser med optimism på framtiden när det kommer till att förena arbetslivet med familjeliv. Det är klart att jag kommer känna både stress och press över att rättningar ska göras och betyg ska sättas men det är en del av jobbet och så länge det finns en balans och en frihet går det bra. Ja för mig är det oerhört viktigt, jag kan jobba mycket och sitta sena kvällar så länge jag har möjligheten att styra över min tid. Kan jag hämta Hebbe tidigare, eller lämna han på förskolan själv iklädd pyjamas och osminkad för att sedan sätta mig på min kammare och arbeta så är det guld värt och en modell som fungerar väldigt väl. Stressen att varje dag vara på plats 8-16.30 är just nu tufft för mig så variationen ger mig det jag behöver för att leverera mest och bäst. Men jag tar en termin i taget och ser vad livet har att ge! 

Nu är det läggning av barn - natti natt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0