Lördagmorgon.

Hebbe vaknade första gången vid 04.40 och jag blev glad för min sovmorgon?! Sista tiden så vaknar han strax efter 04 och det är ett kämpande att få honom somna om. Försök med att bära, vagga, sjunga, bara lägga ner och sen gå igen med ett godnatt, ge välling.. Ja det känns som vi försökt allt. Ungen är pigg någon timma om han inte skulle få amma.. Då har han lättare att somna om. Oftast blir det strulsömn i sängen mellan mig och H till 05.20 (då H:s väckarklocka ringer) och sen är det viljornas kamp till stax efter 06.00 då Hebbe oftast somnar om och sover ett par timmar innan vi startar dagen. 
Ibland är jag arg kl 04.. Ibland gråtfärdig,  ibland går det ganska bra, oftast har jag tunnelseende och ser inga gråskalor - typ "Ska det alltid vara såhär!!!?" 

Men nu har jag kört en kopp kaffe av Nespressos starkaste sort och det känns ganska härligt ändå. Hemmet är nystädat, vi hade en mysig kväll igår jag och H med riktig lyxmat, om någon timma kommer mamma och C som vi senare idag ska köra till Landvetter. Deras resa går som vanligt - till Thailand. Jag är avundsjuk, de var där precis innan jul och nu åker de igen så nästa gång de packar väskan dit står våra också färdiga och vi åker med! 
Andra positiva saker att tänka på och se fram emot till morgonkaffet är att jag ikväll ska på tjejmiddag med lite lyxiga drinkar, sköna samtal och vackra kvinnor. Jag har också en helt övergo bebis och denna veckan har vi gjort så mycket mysigt. I tisdags var vi i kyrkan på babycafe, i onsdags åt vi lunch med kollegor, i torsdags bjöd M och M på suuuupergoda tapas, lek och sällskap och vi avslutade veckan här i Sävedalen med mamma/bebishäng hos "grannarna". Hur lyxigt är det inte att vi ett stenkast bort har tre mysiga mammor och bebisar 8-10 månader att hänga med!? 

Ha en fin lördag blogg och läsare! 






Hebbe med sina tre ladies.. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0