En härlig helg och en utbränd make..

Helgen gick i maten och smaklökarnas tecken. Det fikades i stora lass och för att muntra upp maken blev det ett besök i en foodtruck. Vi åt lyxigt på Dinner 22 på vår tjejkväll och jag avslutade helgen med en tv-kväll och mys i soffan med H. 

H känner sig trött, stundtals säger han utbränd, sen magsår och sen är det något annat.. Jag kan inte annat än skratta, han säger det men lite glimten i ögat och han finner alltid de mest opassande situationer att påpeka sin utmattning. Som när han i lugn och ro tar en kaffe i soffan framför tv-n eller tar en vila på samma ställe. -"Hur ska jag palla att vara ensam med både Hebbe och Bosse?" -"Ska båda gå på promenad med mig?" Jo, det är väl helt enkelt så det ser ut för mig dagarna igenom. Och missa inte bilderna - visst ser både vovve och bebis ut att suga ur all kraft!? Hahaha.. Män ibland alltså! 

Men H får ha några dagar av "utbrändhet", han är för det mesta fantastisk på att fixa, laga mat och se till att livet rullar smidigare med sitt organisatoriska sinne. 

Min egna fikatallrik.. (Henke tyckte det var lagom till mig)



I väntan på en suuuupergod burgare!!



Utbränd make med bebis och vovve.. 



Kommentarer
Postat av: Fredrik

Jag hoppas ni tar 50/50 i föräldraledighet.
Många kvinnor hindrar män och vill ta ut
det mesta själv.

2015-03-07 @ 14:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0