Skål för livet?

Känns nästan pinsamt, som en "never ending story" att det med jämna mellanrum ska komma ovälkommen drama. 
Jag har sedan ett tag haft ont i sidan av rygg/mage, strålar i ljumske. 
I torsdags blev det värre och jag tänkte nu måste jag få tid hos en gynekolog. På fredag fick jag en blödning den tiden i månaden när jag inte ska ha.. Sen blev det lite värre. Tröttare, ondare.. 
Igår åkte jag till jobbet, där började jag blöda igenom kläderna och fick åka upp akut. 
På akutgyn konstaterades mycket höga infektionsvärde och jag blev inlagd. Sen följde en rad undersökningar, skiktröntgen, provtagning. 
Det senaste beskedet är att jag får ligga kvar, jag har fortfarande höga infektionsvärde, jag har en del cystor och vi får vänta och se utvecklingen. Kanske operation framöver.



Mina tankar och känslor då? 
Jo jag påmins om hur mycket jag/vi gått igenom, att jag har haft svårigheter att bli gravid, svårigheter att behålla mina graviditeter, förlorat ett barn i en infektion, har endometrios, för flera år sedan cellförändringar. En rad tuffa erfarenheter.. 
Jag har också alltid drömt om en stor familj, flera barn.. Kanske kommer vi inte få fler barn, för kroppen ska hålla, jag ska orka och vi önskar bra förutsättningar för ett kommande barn. Jag är rädd för att förlora ännu ett barn så som vi gjorde med Stig, jag är rädd för komplikationer.. Samtidigt vill jag inte leva livet med rädsla, ta beslut utifrån rädsla. 
Men jag har en underbar liten son att sätta i första rum. Han ska få ha en frisk mamma.. 

Det är ingen idé att ta ut sorg eller oro i förväg, men tanken över att inte få fler barn är en oerhört sorglig tanke. Så tuff att hantera.. 

Linda 

Kommentarer
Postat av: Maria

Tänker på dig! Du känner mig inte men jag har följt dig länge nu. Krya och ta hand om dig fina du!

Kram Maria

Svar: Tack min trogna läsare.. Kul att du följer och gott att få en hälsning.

Kram Linda
Cut

2016-02-16 @ 13:22:25
Postat av: Susanne

Åh va tungt 😔Oj va livet är upp och ner. Men du är stark! Ta hand om dig ❤️

2016-02-18 @ 17:04:29
Postat av: None

Tänker på dig hoppas du blir frisk snart.krya på dig och ta hand om dig

2016-02-22 @ 21:15:56
Postat av: Anonym

Du är en stark kvinna! Kan inte föreställa mig allt du har gått igenom och man kan inte se det på dig. Du får krya på dig och ta hand om dig ❤️ Du har en sån underbar liten krabat "Hebbe" ☺️

2016-02-22 @ 22:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0