Soffor, färger och beslut..




Väggarna är satt med gipsskivor och i denna vecka kommer målaren och börjar spackla.. Jag har ägnat helgen åt att bestämma färger på väggarna. Ibland blir marginalerna och skillnaderna så små i nyanssättning att det knappt går att uppfatta. Men för en personlighet som jag med någon störd inställning för detaljer så blir de små skillnaderna ett riktigt huvudbry! 

På första våningen kommer vi köra vitt förutom tvättstuga/groventre och hall. Där ska rätt färg av ljust grå sättas i hall och en färg kallad månsten i tvättstuga. 
Största tankeverksamheten går till andra våningen.. Där har vi tänkt att gå mot mer färg, mys, soffkänsla, ombonat. 
Jag har nog bytt grå färg tre gånger.. Likaså i Hebbes rum och för att inte tala om vårt sovrum - det sista står jag och väger mellan en pudrig rosa eller en grå även där. Vi har i två av våra lägenheter haft rosa sovrum och jag älskar den romantiska känslan. Samtidigt tänker jag att grått lätt går att förändra efter humör, lite krispiga blå textilier på sommaren eller en blandning av pasteller på våren. 

Skrev jag att färgerna måste vara spikade i veckan? OMG..




Kommentarer
Postat av: Susanne

Förstår precis!!! Grått är sååå svårt! För att inte tala om hur många nyanser av vitt det finns.. Den rosa sovrumsfärgen ni haft är superfin tycker jag :) Du får väl tänka att det alltid går att måla om i fall det känns fel. Lycka till <3

Svar: Ja visst är just grått supersvårt!
Du har helt rätt, blir det fel så får man ta fram penseln - inte värre än så ;)
Kramar
Cut

2016-02-01 @ 19:15:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0